Inhoudsopgave
Extra informatie over werknemer
Uitnodiging
Je wordt per e-mail uitgenodigd om je te registreren. Klik hiervoor op de link in de mail.
Registratie
Je krijgt nu een scherm te zien waar je e-mailadres al is ingevuld. Voer hieronder een eigen gekozen wachtwoord in. Zorg ervoor dat je twee keer hetzelfde wachtwoord invoert.
Inloggen
In het vervolg kun je via de website van jouw uitzendbureau op de ‘Mijn omgeving’ klikken om in te loggen of naar de volgende link toe gaan: https://werkgever.tigris.nl/. We raden Google Chrome of Mozilla Firefox aan voor een optimale gebruikerservaring.
Ook kun je de Tigris Flexplatform app downloaden via de App Store van iOS of de Google Play Store van Android. Ook kun je hier een review achterlaten wat je van de app vindt.
Hoofdpagina
Op de hoofdpagina zie je of er urenbriefjes klaar staan die wachten op goedkeuring. Ook zie je hier jouw lopende aanvragen. Als je doorklikt, zie je om welke urenbriefjes en aanvragen het gaat.
Kandidaten
Onder het kopje kandidaten kun je zien welke kandidaten er momenteel in het sollicitatietraject zitten om bij jouw organisatie aan de slag te gaan, inclusief de status van het traject.
Aanvragen
Hier heb je inzicht in de aanvragen die je bij het flexbureau hebt uitgezet en de status ervan.
Ook kun je vanuit hier een nieuwe aanvraag uitzetten door op ‘Nieuwe aanvraag’ te klikken.
Vervolgens opent er een scherm waar je de aanvraag kunt beschrijven. Zodra je op ‘Opslaan’ klikt, wordt de aanvraag naar het flexbureau verzonden.
Als je vanuit de lijstweergave doorklikt naar een specifieke aanvraag, heb je de mogelijkheid om deze te bewerken door op ‘Bewerk’ te klikken. De aanpassingen zullen dan naar het flexbureau worden doorgestuurd.
Timesheets voor goedkeuring
Wanneer je naar de sectie ‘Timesheets voor goedkeuring’ toe gaat, zie je direct de urenbriefjes die wachten op goedkeuring. Je ziet om welke werknemer, week en om welk aantal uren het gaat. Je kunt de uren vanuit hier direct goedkeuren of afwijzen met een toelichting. De medewerker wordt dan gevraagd om zijn uren opnieuw in te voeren.
Door naar de grijze informatiebutton te gaan, zie je in een oogopslag de urenspecificatie van die specifieke medewerker voor die week.
Via het drop down menu (via het pijltje) heb je kun je naast urenbriefjes die wachten op goedkeuring ook nog andere lijstweergaven bekijken: goedgekeurde urenbriefjes, afgekeurde urenbriefjes en alle urenbriefjes. Door te klikken op de naam ga je naar de betreffende lijstweergave toe.
Factuurbedrag ter goedkeuring
Als een contactpersoon in Tigris de rol Factuurbedrag in app heeft, dan ziet hij behalve de lijst met goed te keuren nog aanvullende kolommen met daarin de factuurbedragen van de betreffende Timesheets. Per Timesheet is het bedrag wat gefactureerd zal worden te zien voor zowel de uren (tariefregels) als de onkosten (onkostensoorten). Onderaan de betreffende kolommen zie je de subtotalen voor de uren (oranje) en onkosten (geel), en helemaal onderaan ook nog het totaal generaal (groen).
Mijn opdrachtnemers
Bij de sectie ‘Mijn opdrachtnemers’ kun je zien welke medewerkers momenteel bij jou werkzaam zijn, in welke functie en wanneer ze zijn begonnen. Via het drop down menu (via het pijltje) kun je tevens zien welke medewerkers er niet meer werkzaam zijn.
Extra informatie over werknemer
Op de werknemer is er het veld Informatie opdrachtgever. In dit veld kan (opgemaakte) tekst worden gezet, die zichtbaar wordt in de lijst met plaatsingen onder de tab Mijn opdrachtnemers voor de opdrachtgever en onder de tab Registreer werknemer
Veld in Tigris
Als er informatie in het veld staat in Tigris, kun je in de webapp op het informatie-icoon klikken om deze info te zien
Weergave onder Mijn opdrachtnemers
Weergave onder Registreer werknemer
Als je op het informatie-icoon klikt, krijg je een pop-up met de informatie vanuit Tigris
Pop-up met informatie
Door te klikken op een specifieke medewerker, kun je meer details inzien over de plaatsing, alle urenbriefjes van de medewerker bekijken en, indien beschikbaar, inzichten inzien en documenten bekijken die met jou gedeeld zijn. Ook kun je vanuit daar een nieuw urenbriefje aanmaken door op ‘Nieuwe timesheet’ te klikken. Hieronder wordt uitgelegd hoe dit in zijn werk gaat.
Timesheets aanmaken
Vanuit de secties ‘Timesheets voor goedkeuring’ en ‘Mijn opdrachtnemers’ kunnen er nieuwe Timesheets worden aangemaakt door op ‘Nieuwe timesheet’ te klikken.
De juiste week selecteren
Vervolgens wordt je gevraagd om de juiste week te selecteren.
Uren registreren
Bij het registreren van de uren kun je kiezen uit de beschikbare uursoorten en projecten die horen bij de werkzaamheden die de medewerkers uitvoeren. Vervolgens vul je de uren per dag in.
Onkosten selecteren
Bij het registreren van onkosten kun je tevens kiezen uit de beschikbare onkostensoorten die horen bij de werkzaamheden van de medewerkers. Selecteer de onkostensoort, het project (mits van toepassing), het bedrag (mits van toepassing), de dagen die van toepassing zijn en de aantallen.
Bijlage toevoegen
Wanneer je bijvoorbeeld een getekend werkbriefje, bonnetje of een onkostendeclaratie als bijlage wilt toevoegen, kun je op ‘Upload een bestand’ klikken en het betreffende document selecteren. Het bestand zal dan worden meegestuurd met het urenbriefje.
Opslaan en indienen voor goedkeuring
Wanneer je alle gegevens voor de betreffende week hebt ingevuld, klik je op opslaan. Het is dan nog mogelijk om aanpassingen te doen en opnieuw op opslaan te klikken. Wanneer alles definitief is, klik je op ‘Indienen voor goedkeuring’. Het urenbriefje is dan definitief en wordt aangeboden aan de werknemer en/of het uitzendbureau (afhankelijk van de goedkeuringsinstellingen).
Voorgesteld
Onder de sectie ‘Voorgesteld’ kun je de kandidaten zien die bij jou zijn aangeboden door het flexbureau. Door te klikken op de naam van de persoon, kom je uit op het voorstelprofiel. Dit is het profiel met de gegevens uit het CV van de kandidaat. Op basis van je bevindingen, kun je de kandidaat met één klik op de knop direct uitnodigen of afwijzen met een korte toelichting (indien het flexbureau deze functionaliteit beschikbaar heeft gesteld). Het flexbureau krijgt vervolgens een melding. Indien er door het flexbureau een bijlage is toegevoegd, vind je deze terug onder het paperclipje.
Chat
Mocht je ergens niet uit komen of vragen hebben, kun je deze via de app aan het flexbureau stellen. Links onderin zit een knop om een chat te starten.