Je kunt je Tigris account koppelen aan Outlook voor een tweeweg synchronisatie van onder andere je agenda en contactpersonen. Iedere gebruiker kan zijn account koppelen, alleen moet de systeembeheerder eenmalig de integratie opzetten.
Dit kan door rechts bovenin via het tandwieltje naar Set-up te gaan en in het menu te zoeken naar Outlook-integratie en -synchronisatie. Vervolgens klap je onder Lightning Sync het menu open en selecteer je OAuth 2.0. Vanaf hier kun je inloggen met je Office inloggegevens en de koppeling tot stand brengen.
E-mail verzenden via Tigris
Vervolgens kunnen alle gebruikers individueel instellen hoe zij hun e-mail versturen. Ga hiervoor naar je profiel instellingen. Ga vervolgens naar Mijn e-mailinstellingen en selecteer hoe je e-mailberichten wilt verzenden. Je hebt hierbij de keuze tussen Outlook en Salesforce.
Een gebruiker kan dan naar een contact en registratieformulier gaan, onder bijvoorbeeld een opdrachtgever of een kandidaat, en inloggen met zijn of haar inloggegevens van Microsoft Office. In Outlook kan de Salesforce extensie worden gedownload, zodat e-mails gekoppeld kunnen worden aan je Tigris omgeving.