Aanmaken nieuwe opdrachtgever
Om een nieuwe opdrachtgever aan te maken, ga je naar een willekeurige lijst met opdrachtgevers. Rechtsboven vind je de knop 'Nieuw'
Bij het aanmaken van de opdrachtgever moet je minimaal de naam van de opdrachtgever invoeren. Als de opdrachtgever deel is van een groter concern, kun je de bovenliggende opdrachtgever ingeven om zo een hiërarchie op te bouwen.
Verder zijn er allerlei gegevens in te voeren die betrekking hebben op de opdrachtgever, zoals de CAO, algemene gegevens of het adres. Het factuuradres wordt gebruikt bij het maken van een factuur vanuit Tigris
Andere belangrijke zaken die op de opdrachtgever vastgelegd worden zijn factuurinstellingen en goedkeuringsinstellingen
Facturatie instellingen
Per opdrachtgever kan er bepaald worden hoe er gefactureerd moet worden, en hoe de factuur opgebouwd moet worden.
BTW nummer: het BTW nummer van de opdrachtgever
BTW soort: Het type BTW wat van toepassing is voor facturen van deze opdrachtgever
Debiteurnummer: Nummer wat automatisch wordt toegewezen
Percentage G-rekening: Het percentage van de factuur dat op de G-rekening moet worden overgemaakt door de opdrachtgever. Als dit percentage groter is dan 0 wordt de factuur automatisch gesplitst
Kredietlimiet: Maximaal kredietbedrag
Betalingstermijn: Termijn waarbinnen de factuur moet worden voldaan
Project vereist: Als er een projectnummer/ordernummer vermeld moet worden op iedere Timesheet, dan kan deze optie worden ingeschakeld. Indien er geen project wordt ingevuld, wordt je hier aan herinnert bij het invullen van de uren en bij het maken van de factuur
Bijlage voor facturatie vereist: Als dit selectievakje aan staat, dan wordt er op het factureringsproces gesignaleerd of alle onderliggen Timesheets voor een opdrachtgever een bijlage hebben die geselecteerd is om toe te voegen aan de factuur. Dit kan bijvoorbeeld worden ingeschakeld als er altijd een order of werkbriefje moet worden toegevoegd aan de factuur
Facturatieperiode: Keuze tussen factureren op basis van weken of per maand
Max aantal weken per factuur: Splitst de factuur automatisch indien er meer weken worden gefactureerd dan hier aangegeven.
Creditfacuur als losse factuur: Creëert 2 facturen (debit en credit) bij een correctie. Indien uitgeschakeld wordt de correctie op 1 factuur verwerkt.
Factuur per werknemer: Creëert een losse factuur voor elke gefactureerde werknemer
Factuur per project: Creëert een losse factuur voor elk gefactureerd project
Additionele tekst factuur: Een aanvullende tekst op iedere factuur voor deze opdrachtgever
Goedkeuringsinstellingen
Hier kan per opdrachtgever worden vastgelegd wie een Timesheet moet goedkeuren na het indienen door het flexbureau zelf, door de opdrachtgever of door de werknemer. Er zijn altijd de opties om direct goed te keuren na het indienen, of om de Timesheet eerst te laten goedkeuren door het flexbureau, de werknemer of de opdrachtgever
Contactpersoon aanmaken
Vanaf een opdrachtgever kunnen contactpersonen worden aangemaakt
Op de contactpersoon kan, naast de NAW-gegevens, worden aangegeven waar deze contactpersoon verantwoordelijk voor is
Urenregistratie: Deze contactpersoon kan worden geselecteerd om Timesheets te maken in de app, of deze goed te keuren. Indien er meerdere contactpersonen met deze rol zijn, kunnen er op de plaatsing 1 of meerdere contactpersonen worden gekozen.
Facturatie: Deze contactpersoon ontvangt de facturen op de mail, en ziet deze in de app
Voorstellen: Naar deze contactpersoon kunnen voorstellen worden gestuurd. Indien er meerdere contactpersonen met deze rol zijn, kunnen er bij het voorstellen 1 of meerdere contactpersonen worden gekozen.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.